19. Veebruar 2014
Põhjarannik, 19.02.2014
Meil on käes enneolematult soe talv, mis rõõmustab suurt osa meie klientidest väiksemate soojaarvetega ja kõigutab ettevõtte eelarvet miinusesse vähenenud käibe tõttu.
Oma mõju avaldab soe tal-veperiood ka soojatorudele. Suurel temperatuuride kõikumisel (nagu oli näiteks jaanuari lõpus ja veebruari alguses) võivad nad kannatada saada ja tekitada avariiolukorra, mis nõuab meie ettevõtte remondibrigaadi kiiret sekkumist.
Vaatamata ettevalmistustööle, mida teeb VKG Soojuse võrkude meeskond iga aasta maist kuni septembrini, juhtub ka kütteperioodil avariiolukordi. Meie regiooni suhteliselt vanad ja kulunud torustikud ei pea vastu madalamatele temperatuuridele, maapinna liikumisele (mis toimub eeskätt temperatuuride kõikumisel plussist miinuseks või vastupidi), ehitustöödele ja muudele teguritele, mida ükski spetsialist 100% prognoosida ei saa. Kui selline olukord juhtub, on väga tähtis osata sellele kiiresti reageerida, et külmadel aegadel ei jääks 60 000 elanikuga piirkond ilma soojuseta.
Meie tavaliseks praktikaks avariitööde läbiviimisel on ilmaprognoosiga arvestamine. Ainult väga raskes olukorras remondime või lülitame soojuse välja suurte miinustemperatuuridega. Muudel juhtudel teeme võimalikult kiiresti hädavajalikud tööd, rakendame ajutist lahendust, millega saab oodata kuni välistemperatuuride tõusuni, et siis korraldada vajalikud tööd täies mahus.
Muidugi, iga avariiolukord on lisatüli. Nii kliendile kui ka meile. Selge see, et ükski klient ei soovi soojuse väljalülitamist talvisel ajal. Veelgi vähem tahab ettevõte teha talvisel ajal remonditöid, mida ilmastikuolude tõttu on talvel eriti raske korraldada.
Sellega ma tahan toonitada vaid seda, et iga töö, mida ettevõte teeb kütteperioodi ajal, on maksimaalselt ette planeeritud, kaalutletud ja on vältimatu. Siiani on kõik meie kliendid seda ka mõistnud ja oleme neile selle eest tänulikud.
Lisan, et kogu vajalik info plaanipäraste remontide või tööde kohta on kättesaadav meie kodulehel soojus.ee. Kiireloomulise info edastamisel võtame kliendiga ühendust ka telefoni ja e-posti teel ning seega usun, et kogu vajaliku info saab klient kätte korrektselt ja õigel ajal. Igal juhul oleme alati valmis oma klientidega suhtlema.
ANDRES VESKE, ASi VKG Soojus juhatuse liige